wtorek, 9 września 2014

"Dar Julii" Tahereh Mafi.

Długo, długo nie chciałam przeczytać tej książki i nie dlatego, że bałam się rozczarowania. Bałam się końca tak pięknej historii. Ale jaki błąd robiłam odkładając na bok oto te książkę. Zobaczyłam w niej drugie dno. Odnalazłam tam historie pełną zawirowań, złudnych przekonań i decyzji. Już na zawsze pozostanie głęboko w moim sercu. Zostawiła ślad, którego nie da się zmyć.

Julia budzi się u Warnerra w Jego osobistych pokojach. Dowiaduje się, że nikt nie może jej zobaczyć bo oficjalnie - umarła- jednak Aaron Ją uratował. Nie będę się zagłębiała w treść bo mniej więcej wstęp macie na okładce z tyłu, a myślę że każdemu to wystarczy. Za to chcę się wgłębić w moje przemyślenia na temat tej książki, a może nawet całej serii.

Opowiada o dziewczynie, która utkneła w swoim żalu, poczuciu winy i problemach. Sama stworzyła sobie więzienie. Więziła swoją osobowość bojąc się tego, że jest potworem. I ta seria jest o jej przemianie. Autorka każe nam wierzyć w idee tego co robimy, każe nam zobaczyć świat z innej perspektywy. Zatrzymać się i powiedzieć: A może to nie jest tak. Czasem sami nie wiemy do czego dążymy, kim jesteśmy- kim chcemy być- a ta książka daje nam wiarę, nie pozwala nam się poddawać. Bo patrzymy na przemianę Julii i mówimy damy radę! Albo spójrzmy na postać Aarona Warnerra jak Pani Mafi Go wykreowała aż się nie chce wierzyć, że to postać fikcyjna. Wszystko za co winiliśmy go w pierwszej części to kit, nieprawda, złudzenie. On jest geniuszem. Seria pokazuje, że tak naprawdę każdy może być kimś innym. Te obrazy ludzi, które otaczają nas na co dzień mogą być złudne. Autorka przekazuje nam abyśmy się nie bali wyjść z tej skorupy, którą sami stworzyliśmy. Te 3 części pokazują jak człowiek może się zmienić i daje nam nadzieję. I dlatego kocham tę książkę bo dała nam światło. Podziwiam autorkę. Za jej styl, postacie i pomysł.

Trzecia część jest według mnie najlepsza i teraz czekam na "Julia. Trzy tajemnice."

16 komentarzy:

  1. Wiele słyszałam o tej książce. Mam nadzieję, że niedługo zdobędę ją jakimś sposobem i przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tak koniecznie, a tym bardziej, że trzecia najlepsza :)

      Usuń
  3. Powiem tak: Pierwsza część jest rewelacyjna, druga zaczęła mnie nużyć i nie specjalnie przypadła mi do gustu. Co do pozostałych to raczej się nie skuszę. Wolałam Julię w pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to na pewno spodoba Ci się w 3! Nareszcie zdecydowała się wziąć życie w swoje ręce :P

      Usuń
  4. Mam nadzieję, że ta seria i na mnie tak wpłynie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam za sobą dopiero pierwszy tom więc najlepsze ciągle mam przed sobą jak widzę :) Mam nadzieję, że za niedługo przeczytam pozostałe tomy :)

    kulturka-maialis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy do 2 następnych w ogóle nie ma porównania chociaż też jest wspaniały :D

      Usuń
  6. Muszę wreszcie poznać tą serię - tak się wszyscy nią zachwycają ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam pierwszą część i bardzo mi się spodobała. Ale z tego co wiem, w kolejnych jest dużo Warnera, co mnie trochę zniechęca. Bo ja tego gościa nie toleruję nie mogę się do niego przekonać. Ale może kiedyś dokończę tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę Cię nie rezygnuj ze względu na Warnerra bo ten chłopak jest wspaniały. Jak pisałam wyżej nie wiem czy czytałaś wszystko to robił dla Julki bo się o Nią martwił już wtedy. W pierwszej części też Go nie lubiłam :<

      Usuń
  8. Bardzo lubię czytać recenzje książek, które są kompletnie nie w moim guście. Zawsze się zastanawiam, co ludzie w nich widzą i oto mam odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń